Monday 28 January 2013

update pukal

selamat bermalam Isnin..
esok cuti..yeah..yeah,,tapi cuti dari buat kerja office laa..
kerja kat rumah mestilah kena berjalan dengan laju2nya memandangkan ada lagi lebih kurang 12 hari saja nak tiba masa itu...weheee..

so far, dah start rasa bridezilla sebab 2 minggu tak balik kampung and tak update progress preparation kawen and x nampak lah ape yang belum dan sudah buat..rupa2nya banyak lagi yang belum buat..so, bila dah ada cuti yang panjang ni, siapkan ape yang tak siap lagi..

1) packing door gift..
actually my mum and abang dah packing half for the door gift..so, another half pulak mesti lah me yang kena siapkan..sian kat my mum, sampai demam2 dia packing door gift..nasib ada my abang yang kebetulan cuti 1 week sbb my SIL baru bersalin and pantang kat kampung..total ada 2000 yang kena packing..and i think my mum packing for 1700 and me just 300 je..so, me just packing suku daripada total door gift..erkkk..kesian emak..

ini my mum yang packing...1700 ++

dan ini pula me yang packing...only 200++

2) doco barang-barang hantaran..
for barang hantaran, my bff dah tolong buatkan deco hantaran tapi dia buat dekat jb, so, bila deco semua tu dibawak balik ke batu pahat..hmmmmmmmm..paham-paham lah ape yang terjadi..hehehhe..so, need to touch up lagi sikit..

3) kemas rumah..
part ni yang paling tak berapa suka..sebab apa tak suka..
- rumah kat kampung ada anak sedara..bila kemas sini, dia 'kemas'  yang sana..bila kemas yang sana, dia 'kemas' yang sini..tensen wooooo..
- perabut-perabut emak semuanya berattttttttttt-beratttttttttttttttt sangat...tak terdaya nak angkat sorang-sorang..nak mintak tolong emak dan abah, mmg x mungkin sebab mereka dah tak kuat macam dulu lagi..
nak mengharapkan adik-beradik yang lain, semuanya ada komitmen dengan family..sedihhh kot...so, dengan kudrat badan bini popai ni lah cuba sedaya upaya nak alihkan perabut jati emak tuuuuuuuuuuu..
silap hari bulan, lepas kawen dah boleh dukung Shafiq!!! hahahahahhahah

4) kemas bilik pengantin..
part yang ini pon x berapa nak suka sebab..katil and almari solek itu pon beratttttttttttttttt macam perabut-perabut emak yang lain..haishhhh..sabar...sabar..

5) baju family..
yang ni best..sebab tinggal pick up kat umah tailor je but for ladies je laa...yang for men pulak, my sis yang sponsor..syukurrrr..jimat duit..hihihi..

ini baju untuk anak-anak sedara..=)

okeh..sekian update progress pukal..

--> makin nak dekat majlis..makin kuat gaduh..=(

No comments:

Post a Comment