Saturday 8 June 2013

Happy me!!

Selamat datang hujung minggu..
Hujung minggu yang sorang2..

Last entry ada story pasal husband yang tak dapat balik minggu ni..
Dan dgn tetibanya dia bagitau yang dia EL hari jumaat..terus khamis mlm jumaat dia balik melaka..
Dan wife dia ni punya la x lena tido sebab tunggu husband sampai..hihhi
Dia EL pon bersebab..sebabnya dia kena outstation kt Penang sampai hujung bulan, means cuti dia next week terbatal dgn sendirinya..
Dan dia EL sbb nk teman wife dia yg sgt penakut dgn klinik ni pi buat buku pink..
Suami dah EL, so si wife pon EL jugak..
Tapi sayangnya Poliklinik A.Keroh x ada buat buku pink hari Jumaat..
So kami decided utk scan kt swasta..dan bila dah scan, ada la berita yg tak berapa sedap nak didengar dari mulut doktor..

Kami terima ujian dan dugaan ni dengan hati terbuka..Yakin dengan ketentuan Tuhan..okeh, next entry je la cerita pasal dugaan yg kami terima ni..

Sekarang ni nak bagitau yang berat dah naik..
Dan ini sesuatu yang sangat luar biasa!!!!

Dari zaman sekolah, aku jenis yang susah sangat nak naik berat badan..
Benda tak naik berat badan ni berlanjutan sampai zaman universiti..sampai ada sorang budak laki dlm kelas buat rangking sapa paling kurus dlm kelas..dan aku jatuh tangga ke 3..hahah ..gila..dari zaman tingkatan 4 sampai zaman degree sampai ke zaman kerja berat aku maintain 44-45kg..dan dah 2 bulan kawen, berat aku still maintain 44kg..dan dalam jadual BMI, aku terlalu underweight..

Dan surprise me, kali ni berat aku naik dgn mendadak!!!
Dua minggu lepas timbang..ehhh 47kg laaa..gembira ok..dan semalam terus beli timbang sbb nk pantau berat time preggy..
And again, tambah lagi 2.5kg..means 49.5kg..Alhamdulillah, berat aku bertambah..so x risau sgt kalau doktor bebel aku terlalu kurang berat badan..dan dengan ketinggian 159cm, BMi dah stabil..weheeeee..

So sekarang ni nak kena maintainkan berat badan..my sis pesan time preggy jgn naik terlalu mendadak dan jgn turun berat mendadak sbb nnt nurse bebel..huhu..

Okeh, sekian...




3 comments:

  1. ha'ah kan.. nak kena beli penimbang sendiri lah...
    timbang tempat laen2, semua bg diff weight.. pelik betol.. hehe

    ReplyDelete
  2. Naik juling bace blog fifi..sbb kaler tulisan turquioce pastu background kelabu..hahahaha.
    Ke hp kiter yg mereng...hehehehe..xnmpj tulisan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. heee..kt ruang komen mmg agak x nampak..tp kt bhagian entry rasanya ok je kot..xpe..nnt ada masa ubah warna..heheh

      Delete